Få hela storyn
Starta din prenumeration
Under denna utbildning får du lära dig att hantera konflikter och ta svåra samtal. Du får förståelse för varför och hur konflikter uppstår, hur du ska agera när det finns en konflikt och hur du förebygger konflikter och skapar trygga team. Vi lägger även stor vikt vid hur du förbereder och genomför svåra samtal. Utbildningen varvar teori med reflektion och praktiska övningar kopplat till vanliga konflikter och situationer som förekommer på arbetsplatser.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Denna utbildning riktar sig till dig som är chef och ledare på olika nivåer eller dig som leder andra genom kommunikation och samtal, till exempel dig inom HR.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Grundläggande förståelse för konflikter
10.15 Kaffe
10.30Vanliga arbetsplatskonflikter och hur du hanterar dessa
Case-övning där vi går igenom flertalet vanliga konflikter som förekommer på arbetsplatser och vad som krävs av en i dessa situationer
12.00 Lunch
13.00 Dina samtalsbeteenden och svåra samtal
En klassisk svårighet i tuffa samtal är att lyckas notera sina egna känslor och tankar samt vad för samtalsbeteenden man har tendenser till. Under detta pass fokuserar vi på:
15.00 Kaffe
15.15 Workshop med olika frågeställningar och coaching i grupp
Workshop med fokus på konkreta och vanliga fall i arbetslivet som kan vara knepiga att hantera. Eftersom nyckeln för att lyckas med samtalsbeteenden ofta är ökad självinsikt använder vi oss av funktionella analyser för att titta närmare på hur våra samtalsstrategier påverkar oss själva och andra på kort och lång sikt. Frågor vi har med oss under workshopen är till exempelvis:
16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut