Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Gästkrönika

Ska skolan betrakta kunskap som något relativt?

Den svenska skolan betraktar kunskap som något relativt och individuellt, på ett sätt som borde stå en bra bit ifrån den allmänna uppfattningen. Redan nioåringar får i dag lära sig att historiekunskaper är något föränderligt. Politikerna bör svara på om de vill ha det så.

Publicerad: 4 september 2017, 03:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

PedagogikPisaLärareElever

Det var länge sedan jag läste en så angelägen bok om ett svenskt politikområde. Kunskapssynen och pedagogiken: Varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas (Dialogos) är skriven av några av

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Samhälle får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

PedagogikPisaLärareElever

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på samhället

Välj nyhetsbrev