Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Gästkrönika

När ska det pedagogiska experimentet ta slut?

Under de senaste decennierna har den svenska skolan gått allt mer från traditionell katederundervisning till en mer progressiv, elevledd undervisning – trots att det går emot forskningen. Sommarkolumnisten Isak Skogstad frågar sig när det pedagogiska experimentet ska ta slut.

Publicerad: 25 juli 2018, 03:30

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

PedagogikEleverLärareUndervisningLärarutbildning

I den svenska skolan har det under de senaste decennierna pågått en utveckling som på sikt riskerar att få långsiktiga konsekvenser för stora delar av samhället. Skolans svek kommer att

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Samhälle får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på samhället

Välj nyhetsbrev