Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Gästkrönika

Jonas Söderström: Du som beställer digitala tjänster: Ta ansvar!

Det pratas om digitalt utanförskap. Men ofta handlar det om att människor ställs utanför på grund av dåligt utformade tjänster och verktyg, skriver Dagens Samhälles nye krönikör Jonas Söderström.

Publicerad: 25 november 2021, 08:16

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ju mer digitaliseringen fortskrider, desto mer komplext blir det faktiskt att bygga nya tjänster. De enkla systemens tid är förbi, skriver DS krönikör Jonas Söderström.

Foto: lars lundqvist visby sweden


Ämnen i artikeln:

UtanförskapFelaktiga upphandlingar

En kommun berättar på Linkedin att de skapat ett särskilt insatsteam som ska hjälpa invånare som har svårt att använda digitala tjänster. Inlägget får skurar av applåd-emojis. Och spontant låter

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Samhälle får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Jonas Söderström

författare och ux-strateg, expert på digital arbetsmiljö

redaktion@dagenssamhalle.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på samhället

Välj nyhetsbrev