Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Innehåll från Dagens Samhälle Jobb & Karriär

”Ett väldigt komplett annonspaket”

Varje år genomför Tarasso ett flertal rekryteringar för uppdragsgivare inom svensk offentlig sektor. Vid sidan av sina egna kanaler använder Tarasso annonsering i Dagens Samhälle för att nå rätt kandidater.

Publicerad: 7 april 2021, 07:16


Foto: Unsplash

Rekryteringsföretaget Tarasso har mångårig erfarenhet av rekrytering till tjänster på exekutiv chefsnivå. Främst verkar företaget inom offentlig sektor.
– Våra uppdragsgivare är både politiker och tjänstepersoner och vi utför rekryteringar till roller som kommundirektör, vd, förvaltningschef och specialist, säger Ylva Dahl, chefsrekryterare och vice vd för Tarasso.
För att hitta rätt individer till sina kunder använder Tarasso sitt eget väl upparbetade kandidatnätverk som återfinns över hela landet. Företaget platsannonserar även regelbundet i Dagens Samhälle som varje vecka når närmare 100 000 beslutsfattare på den offentliga marknaden och i den växande välfärdssektorn.
– När vi vill identifiera kandidater utanför vårt befintliga nätverk annonserar vi i Dagens Samhälle. Vi vet att Dagens Samhälle kompletterar våra egna kanaler och här möter vi den kund- och kandidatgrupp som vi jobbar med inom offentlig sektor, säger Ylva Dahl.

Skräddarsydda annonspaket
Dagens Samhälles platsannonserbjudande står på flera ben och inkluderar kanalerna tidning (print och digital upplaga), jobbsajt, nyhetsbrev och sociala medier. I standardupplägget ingår sampaketering av tidning och jobbsajt för att nå både passiva och aktiva jobbsökande och det finns även möjlighet att utöka räckvidden genom att lägga till annonsering i Dagens Nyheter och Dagens Industri. Varje annonskampanj kan skräddarsys för att passa den aktuella rekryteringen.

– Vi har arbetat fram ett unikt annonspaket utifrån de behov som våra uppdragsgivare har. Där ingår synlighet i print, på webben och i Dagens Samhälles Jobb & Karriär-nyhetsbrev som når 10 000 mottagare varje vecka. Dessutom syns vi med målgruppsriktade annonser i sociala medier. Det innebär att vi har ett väldigt komplett annonspaket som når ut på det sätt som både vi och våra uppdragsgivare önskar, säger Ylva Dahl.

Viktigt välja rätt kanal

Tarasso har platsannonserat i Dagens Samhälle under flera år. Kandidatutfallet har varit gott och bidragit till framgångsrika rekryteringsprocesser.
– Att välja rätt kanal för vår annonsering är viktigt eftersom det är skattemedel som bekostar rekryteringen. Vi är väldigt trygga med att våra egna kanaler och vårt executive search-arbete tillsammans med platsannonsering i Dagens Samhälle ger ett bra kandidaturval inför en process, säger Ylva Dahl.

Fakta: Dagens Samhälle Jobb & Karriär
Dagens Samhälle har kanalerna till cheferna, specialisterna och de högre tjänstemännen i offentlig sektor. Samtliga med erfarenhet av att verka i politiskt styrda organisationer.

Alla våra platsannonser publiceras på dagensamhalle.se/lediga-jobb. Här når du våra mest aktiva arbetssökande varje vecka. Samlingsannonserna med lediga tjänster syns på samtliga sidor på dagenssamhalle.se som har 70 000 unika besökare och 120 000 sidvisningar i veckan.

Nyhetstidningen har 60 000 läsare per nummer och prenumeranterna väljer själva om de vill läsa den digitalt eller på papper. I tidningen når du även de som inte aktivt söker jobb, men som ändå är intresserade av nya karriärmöjligheter eller kanske känner någon som är. Våra platsannonser har ett mycket högt läsvärde visar våra undersökningar.

Läs mer om Dagens Samhälles platsannonserbjudanden

Texten är en annons från Dagens Samhälle Jobb & Karriär