Förvaltningschef - Serviceförvaltningen

Falkenbergs kommun
Administration, Ledning
Sista ansökningsdag:
29 september (11 dagar kvar)
Placeringsort:
Falkenberg
Kontaktperson:
Thérese Lundgren
Telefon: 076-848 37 32
Per Synnes
Telefon: 070-299 15 30
Lars Fröding
Telefon: 070-346 42 48
Publicerad:
6 september

Arbetsplatsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Serviceförvaltningen, med ca 220 anställda, har en viktig roll i kommunens vardag och fortsatta utveckling. Verksamheten är bred och omfattar måltid och lokalvård, fordonspark, IT/GIS, kontaktcenter, intern kontorsservice och upphandling. Förvaltningen är till delar en beställar-utförarorganisation och mottagare av förvaltningens tjänster är kommunens övriga nämnder och förvaltningar.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Arbetsbeskrivning
Vill du ha ansvaret för en rad viktiga funktioner i Falkenbergs kommun? Vill du se till att barn och äldre får bra mat, att kommuninvånare får god service när de kontaktar oss och att kommunens inköp blir av rätt kvalitet?

Som förvaltningschef kommer du att vara ytterst ansvarig gentemot servicenämnden. I ditt uppdrag ingår att driva och leda utvecklingen av servicefrågorna på uppdrag av nämnden, samtidigt som du utvecklar förvaltningens interna arbete och styr- och ledningsprocesser. En viktig uppgift är att i nära samarbete med medarbetare och kunder utveckla de tjänster vi erbjuder. Just nu är digitalisering i fokus. Du ansvarar för att arbetet sker med helhetssyn och med hela koncernen i åtanke. Du kommer att vara med i ledningsgruppen och inom ramen för dina ansvarsområden representera kommunen i olika sammanhang. Du är anställd av kommunstyrelsen och underställd kommunchefen.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning, god ekonomisk kunskap och väldokumenterad ledarerfarenhet från verksamheter i utveckling. För att lyckas i rollen krävs gedigen ledarerfarenhet från servicebranschen eller annan kund- och personalintensiv verksamhet. Erfarenhet från näringsliv och konkurrensutsatt beställar- och utförarorganisation är meriterande liksom erfarenhet av politiskt styrd verksamhet.

Som person är du utvecklings- och lösningsorienterad, kommunikativ, strategisk och handlingsinriktad. Du har lätt för att bygga relationer med kundfokus. Du är en lagspelare med helhetssyn och omvärldsperspektiv, liksom en både trygg och drivande ledare. Du kan se din egen del i ett större sammanhang.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tidsbegränsad till: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Erfarenhet krävs
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt
Thérese Lundgren
Personalchef
076-848 37 32
0346-88 62 53

Per Synnes
Chefsrekryterare
070-299 15 30
per.synnes@falkenberg.se

Lars Fröding
Kommunchef
070-346 42 48
0346-88 61 36
lars.froding@falkenberg.se

Facklig företrädare
Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter 0346- 88 60 00

Ansökan
Ansök senast: 2019-09-29
Referensnummer: A899505 - 2019

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange gärna att du hittade den lediga tjänsten på dagenssamhalle.se/karriär när du ansöker!

Sök jobbet
Utvalda platsannonser
22 lediga jobb just nu