Huvudprojektledare

Som huvudprojektledare får du ett huvudansvar för den projektportfölj som etableras för gemensamma digitala lösningar.
Arbetsgivare: Sveriges Kommuner och Landsting
Sista ansökan: 2014-08-24
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Per Mosseby, avdelningschef Tel: 08-4527542
Kontaktperson: Kerstin Blom Bokliden, SACO Tel: 08-452 7860
Kontaktperson: Gill Wingbo, Vision Tel: 08-452 7689
Publicerad: 4 juli

Arbetsplatsbeskrivning
Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som intresse- och arbetsgivarorganisation driver vi medlemmarnas frågor och erbjuder stöd och service. Vi väcker frågor, agerar kraftfullt och bildar opinion. Vårt uppdrag är att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Tillsammans utvecklar vi välfärden.

SKL:s kontor finns vid Slussen i Stockholm med en fantastisk utsikt över staden.

Arbetsbeskrivning
Avdelningen för digitalisering har en strategisk och koordinerande roll med ansvar för att leda och stödja kommuner och landsting i att ta vara på digitaliseringens möjligheter. Inom avdelningen drivs ett antal projekt kring gemensamma digitala lösningar för kommuner och landsting.

Rollen som huvudprojektledare innebär att ta ett huvudansvar för den projektportfölj som etableras för gemensamma digitala lösningar. Initialt handlar det främst om ett djupare projektarbete kring de första projekten och den struktur av avtal och överenskommelser som måste träffas mellan SKL, myndigheter och våra medlemmar. På sikt kommer uppdraget att utvecklas mot styrning och löpande förvaltning av den gemensamma projektportföljen. Huvudprojektledaren tar också ett ansvar för att stödja avdelningens programansvariga och sakkunniga i deras olika roller inom respektive projekt.

SKL är en samhällsaktör som deltar på olika sätt i ett mycket stort antal projekt av varierande karaktär, men endast ett litet fåtal av dessa är av sådan art att SKL beslutar prioritera att starta och ta initiativ till en gemensam digital lösning. I rollen som huvudprojektledare ingår att ta ansvar för att hålla samman den beredning av ärenden och de förstudier som ligger till grund för SKL:s beslut om att finansiera och driva gemensamma lösningar.

Kvalifikationer
Adekvat högskoleexamen Mångårig erfarenhet av att driva och samordna projekt Erfarenhet av it-projekt av utvecklingskaraktär Erfarenhet av att arbeta med kommuner och landsting Kunskap och erfarenhet av digitalisering av offentlig sektor Erfarenhet strategiskt arbete för att prioritera bland en projektportfölj som är rörlig materia.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansök senast: 2014-08-24
Referensnummer: A408348

Dela

Biträdande enhetschef

till Rinkeby-Kistamottagningen
Arbetsgivare: Stockholms stad
Sista ansökan: 2014-08-20
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Gun Rydgren Tel: 076-12 01 616
Kontaktperson: Marianne Mattsson Tel: 076-12 01 639
Kontaktperson: Marie Ahlman Tel: 08-508 117 20
Publicerad: 3 juli

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. 

Rinkeby-Kistamottagningen är en del av socialtjänstens missbruksvård och är samlokaliserad med landstingets beroendevård. Enheten, som består av 22 personer, är en stabil och väl fungerande arbetsgrupp. Den består av en enhetschef, två biträdande enhetschefer, socialsekreterare, behandlingsassistenter samt administrativ personal. Inom landstingsdelen finns sjuksköterskor, läkare, mentalskötare samt läkarsekreterare. 

Inom mottagningen bedrivs både missbruksutredningar och olika öppenvårdsbehandlingar, såsom ex 12-stegsprogrammet. Vi arbetar med resultatbaserad styrning, och har en väl utarbetad strategi när det gäller klientens mål. Vi arbetar också utåtriktat och utför kontinuerlig utbildning inom området. Här tas beslut om institutionsplaceringar och uppföljningar av dessa görs också inom mottagningen. 

Nu behöver vi dig som vill vara med och utveckla vårt arbete inom missbruksvården i Rinkeby-Kista! 

Arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef kommer du leda och fördela arbetet på enheten med inriktning på utförardelen/öppenvård. I en del av arbetet bistår du även utredare med myndighetsutövning och medverkar vid behov i handläggningen av ärenden enligt SoL och LVM. 

De två biträdande enhetscheferna har ett tätt samarbete och tillsammans ansvarar ni för att kvalitetssäkra gruppens ärenden och att ge råd och stöd när svåra lägen uppstår. 

Du kommer fatta beslut enligt delegation. 

Du kommer samverka med andra verksamhetsområden inom och med interna och externa uppdragstagare. 

I samarbete med enhetschefen kommer du få möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling och verka för en kunskapsbaserad socialtjänst. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomutbildning och vidareutbildning inom området missbruk
• Gedigen och dokumenterad erfarenhet inom missbruk
• Erfarenhet av arbetsledning inom socialtjänsten
• Erfarenhet av att handleda personal inom öppenvård
• Goda kunskaper inom dokumentationssystem
Utbildning i ASI och MI 

Meriterande är utbildning i KBT. 

Som person är du empatisk och har en hög kommunikativ förmåga. Ditt ledarskap präglas av öppenhet och tillgänglighet, och du inbjuder gärna till diskussion. 

Du har en god samarbetsförmåga och ser det som självklart att i din roll bygga goda och förtroendefulla relationer.
Din initiativförmåga är hög och du drivs av att få arbeta med metod- och utvecklingsfrågor. 

Övrigt
Vi har subventionerad friskvård och flextid. 

Stockholms stad annonserar bara via upphandlade medierådgivare. Vi har även upphandlade rekryteringsföretag om vi väljer att ta hjälp vid rekrytering. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Yrkeskategori: Enhetschef inom socialtjänst
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Omfattning: Heltid. 100
Löneform: Månadslön
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 

Ansökan
Ansökan görs digitalt via Jobb i stan
Förvaltning: Rinkeby-Kista SDF - Rinkeby-Kistamottagningen
Arbetsgivarens referensnummer: A27601 

Sista ansökningsdatum: 2014-08-20 

Kontakta oss
Gun Rydgren
Enhetschef
076-12 01 616
08-508 01 616

Marianne Mattsson
Biträdande enhetschef
076-12 01 639
08-508 01 639

Marie Ahlman
HR-konsult
08-508 117 20

Fackliga representanter
David Hellberg
SACO
08-508 01 504

Karin Wrannvik
Ledarna
076-12 90 750

Zubeyde Arslanerkekoglu
Vision
076-1201725

Dela

Kommunikationsstrateg

med placering på förbundskontoret i Stockholm
Arbetsgivare: Handelsanställdas förbund
Sista ansökan: 2014-08-17
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Lena Gennemark Edsbäcker Tel: 072- 202 03 20
Publicerad: 27 juni

Handelsanställdas förbund är LO:s tredje största fackförbund med cirka 153 000 medlemmar inom detalj- och partihandeln, frisörer och folkrörelser. Förutom vårt förbundskontor finns 19 avdelningar i landet. För mer information se handels.se

VI SÖKER en driven, erfaren, initiativrik och engagerad kommunikationsstrateg som är trygg i sin yrkesroll. Du arbetar idag med konkreta kommunikationsstrategier och planer. Du är väl bekant med allehanda kanaler. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digitala kampanjer och sociala medier. Genom åren har du lärt dig att skapa integrerad och verksamhetsnyttig kommunikation, som hjälper organisationen att nå sina mål. Du kommer med många egna idéer om hur vi ska uppnå våra prioriterade mål, men också hur vi ska agera i akuta och oplanerade situationer. Du har erfarenhet av att jobba i komplexa verksamheter utan att förlora helhetsperspektivet.

DIN ROLL kommer att vara både strategisk och operativ, ofta av projektledande karaktär. Du kommer att få eget ansvar för att upprätta och genomföra olika typer av kommunikations- och kampanjplaner. Du utgör en viktig del i Handels påverkansarbete, i nära samarbete med ledning, pressekreterare och andra centrala funktioner. Erfarenhet av mediekontakter och lobbying är meriterande. Till din natur är du analytisk, mål- och resultatinriktad och framgångsrik i att både stötta och leda för att åstadkomma en professionell och effektiv kommunikation. Du är prestigelös, en lagspelare och har lätt för att samarbeta och samordna samt jobbar strukturerat och metodiskt.

ARBETET STÄLLER KRAV på att du snabbt kan sätta dig in i ny kunskap och nya situationer. Du är en skicklig analytiker som utan dröjsmål går från strategi till handling. Till detta är du en snabb skribent, som har förmåga att skriva enkelt och målgruppsanpassat för flera olika kanaler. Handels arbetar aktivt med det kommunicerade ordets tonalitet, kopplat till Handels varumärkesplattform.

Din tjänst ingår i kommunikationsgruppen, som utöver denna funktion består av ytterligare fem personer. Du rapporterar till och kommer att ha ett nära samarbete med kommunikationschefen. I arbetet ingår att vara backup för presstelefon och övriga funktioner i kommunikationsgruppen. Arbetet kräver att du har erfarenhet av EPiServer-miljö.

VI FÖRUTSÄTTER att du har intresse för och kunskap om den fackliga rörelsen samt delar arbetarrörelsens värderingar. Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete i en idéburen och demokratisk organisation. Handelsanställdas förbund välkomnar sökande oberoende av funktionsnedsättning, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.

Tjänsten har oreglerad arbetstid, vilket kan innebära både kvälls- och helgarbete. Prov-anställning tillämpas. Lön enligt avtal mellan Handels ombudsmannaförening (HOF) och Handelsanställdas förbund. Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Lena Gennemark Edsbäcker, kommunikationschef, 072- 202 03 20 nåbar under ansökningstid förutom vecka 32. Fackliga frågor besvaras av Elsie Mann 08-412 19 87 som nås under v. 30 till och med v. 33.

Du söker tjänsten via länken nedan. Vi vill att du bifogar två arbetsprover på kommunikationsplaner samt berättar om din erfarenhet av påverkansarbete via media och/eller lobbying. Sista ansökningsdag är den 17 augusti 2014.

Dela

Ekonomijournalist och AD

Media krisar, men det går bra för Dagens Samhälle. Vi tjänar pengar och växer på både papper och nätet. Med en stab på 20 journalister inom samhälle/ekonomi är vi en av landets tyngsta redaktioner. Nu söker vi nya kollegor, en samhällsintresserad ekonomijournalist och en AD med tabloidkänsla.
Arbetsgivare: Dagens Samhälle
Sista ansökan: 2014-07-04
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Mats Edman Tel: me@dagenssamhalle.se
Publicerad: 26 juni

EKONOMIJOURNALIST MED SAMHÄLLSINTRESSE (tills vidare)
Du har akademisk utbildning och rejäl erfarenhet, framförallt av företagsekonomi. Hos oss bevakar du kommunala och privata företag. Du räknar lika bra som du skriver. Men du har tröttnat på börsen och vill ge dig ut på den enorma Offentliga Marknaden, som är vår arena.

Skicka din ansökan till chefredaktör Mats Edman.

ART DIRECTOR MED TABLOIDKÄNSLA (vikariat)
Vår AD ska vara tjänstledig i höst, så vi behöver en driven vikarie. Du jobbar i Indesign, Photoshop och Illustrator och ser dig som journalist i första hand. Kanske har du jobbat med nyheter och feature på kvällstidning. Vikariatet är från mitten av september och till nyår. Efter nyår har vi en ledig tjänst som layoutare.

Skicka din ansökan till chefredaktör Mats Edman.

Dagens Samhälle är tidningen för beslutsfattarna på den offentliga marknaden. Chefer och politiker i kommuner, landsting, statliga verk, myndigheter och offentligt ägda bolag. Vi skriver även för företagen inom den växande välfärdssektorn, de som driver skolor, sjukhus och omsorg i privat regi. 

Dela

Verksamhetschef

Drivande organisatör & utvecklare!
Arbetsgivare: SKOOPI
Sista ansökan: 2014-08-04
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Penilla Gunther Tel: 0708-736344 penilla@skoopi.coop
Publicerad: 26 juni

Vi söker ny verksamhetschef för SKOOPI!

SKOOPI är de arbetsintegrerande sociala företagens intresseorganisation som bildades år 2000. Vi har idag nära 150 medlemsföretag med ca 4 500 medarbetare runt om i Sverige.

Vi söker nu en verksamhetschef på 40%, med placering på vårt nationella kontor centralt i Stockholm.

Vi söker dig som har ett stort eget driv, social kompetens och flexibilitet. Vara van att tala offentligt, och som har kunskap och känsla för organisations- och styrelsearbete på nationell nivå. Du ska ha erfarenhet av projektarbete, budgetansvar och förståelse för arbetsintegrerande sociala företag och dess näringsverksamhetsamt medarbetarnas bakgrund och behov.

För frågor kring tjänsten, var vänlig kontakta Penilla Gunther, ordförande mobil 0708-73 63 44 eller via mail. Skicka ansökan per mail till penilla@skoopi.coop senast 4 aug.

Dela

Statistiker

Arbetsgivare: Athene arbetsgivarservice AB - Servicebolag för KFO och Arbetsgivaralliansen
Sista ansökan: 2014-08-15
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Lena Widman Tel: 08-702 54 34 lena.widman@kfo.se
Publicerad: 4 juni

Vill du arbeta med två av civilsamhällets viktigaste arbetsgivarorganisationer och utveckla framtidens statistik?

Arbetsgivaralliansen och Arbetsgivarföreningen KFO är två fristående och medlemsstyrda arbetsgivarorganisationer som tillsammans organiserar cirka 6 700 arbetsgivare av kooperativ, ideell och idéburen karaktär med cirka 116 000 anställda.

Tillsammans representerar vi arbetsgivare inom branscherna fristående skolor, förskolor och fritidshem, försäkringsverksamhet, handel, ideella och idéburna organisationer, idrott, industri och fastighetsförvaltning, personlig assistans, petroleumhandel, tjänsteföretag, trossamfund och ekumeniska organisationer, upplevelse och kultur, utbildning och folkbildning samt vård och omsorg.

Vi driver verksamhet i det gemensamt ägda servicebolaget Athene Arbetsgivarservice AB. Vi är tillsammans cirka 35 anställda med lokaler i centrala Stockholm.

Vi söker nu en statistiker med erfarenhet av lönestatistik på svensk arbetsmarknad och med kunskaper om arbetsmarknadens förutsättningar. Din roll blir att bygga och utveckla framtidens statistik hos två viktiga aktörer i civilsamhället. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara

• insamling
• analys
• sammanställning och bearbetning
• intern- och extern rådgivning samt
• utveckling av statistikfunktionerna hos föreningarna.

Kvalifikationer
Du bör ha
• relevant högskoleexamen
• erfarenhet av lönestatistik inom tjänstemanna- och arbetarområdet
• vana att arbetat med SAS och andra databaser.

Dessutom vill vi att du har en god samarbetsförmåga och ett intresse och förmåga att driva projekt.

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning och kollektivavtal finns.

Skicka in din ansökan till Athene Arbetsgivarservice AB, Box 16355, 103 26 STOCKHOLM, eller till ansokan@athene.se. Ansökningar behandlas löpande, dock senast den 15 augusti.

Vid frågor kontakta VD Lena Widman, 08-702 54 34 eller lena.widman@kfo.se

Dela