Avdelningschef - Nytt

Socialförvaltningen, försörjningsstöd och integrationsavdelningen
Arbetsgivare: Skövde kommun
Sista ansökan: 2014-09-15
Placeringsort: Skövde
Kontaktperson: Saeed Ardane Tel: 0500-49 80 00
Kontaktperson: Lena Ludvigsson Tel: 0500-49 80 00
Kontaktperson: Lena Friberg Tel: 0500-49 85 23
Publicerad: Idag 11:13

Socialförvaltningen strävar ständigt efter att förbättra för invånarna i Skövde genom att ge den service och det stöd som är förvaltningens uppgift. Kundfokus är anledningen till att socialförvaltningen kommer att förändra sin organisation den 1 januari 2015 och förvaltningen befinner sig just nu i ett intensivt utvecklingsskede. 

Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom verksamheten och kvalitetsfrågor står i fokus. Förvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar kommer vara organiserade i en socialpsykiatrisk avdelning, en barn- och ungdomsavdelning, en stöd och utredningsavdelning samt en försörjningsstöd- och integrationsavdelning. I förvaltningen finns också ett ledningskontor som har hand om frågor kring kvalitet, utveckling, ekonomi, IT och nämndsadministration. Skövde kommuns socialförvaltning har i samverkan med grannkommuner social jour och barnahus, där Skövde är värdkommun.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill leda försörjningsstöd-och integrationsavdelningen. Som avdelningschef leder du engagerade, välutbildade och kompetenta medarbetare i verksamheter som har stor betydelse i människors vardag. Du har ett övergripande ansvar för försörjningsstöd och integrationsverksamheterna och ska tillsammans med enhetscheferna för avdelningens två enheter leda, utveckla och följa upp verksamheten. Tillsammans med övriga avdelningschefer ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och ska vara ett stöd till förvaltningschef i det strategiska arbetet med att driva utveckling och förändringsarbete.

Kvalifikationer
Du har adekvat högskoleutbildning för tjänsten, samt erfarenhet från arbete inom socialtjänstens område. Tidigare erfarenhet av att ha haft arbetsledande befattning är ett krav. Du är drivande och ser ständig utveckling som en självklarhet för att kunna möta samhällets och kundernas behov. Ditt arbetssätt är strategiskt och analytiskt. Du behöver också vara en god kommunikatör som förmår engagera dina medarbetare. Vi förutsätter att du har förmågan att samverka på flera plan. Som avdelningschef måste du kunna hantera förändring och effektivisering av det dagliga arbetet på ett bra sätt.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform:  Individuell lönesättning
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Övrig information
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald vad gäller intressen, personlighet, etnisk och kulturell bakgrund. 

Välkommen med din ansökan! 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner
Saeed Ardane
Förvaltningschef
0500-49 80 00 vx

Lena Ludvigsson
Avdelningschef
0500-49 80 00

Lena Friberg
Enhetschef
0500-49 85 23

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-09-15 

Dela

Controller

till Stadskansliet, ekonomistyrning
Arbetsgivare: Borås Stad
Sista ansökan: 2014-09-18
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Roger Cardell Tel: 033-35 70 40 eller 0768-88 70 40 roger.cardell@boras.se
Kontaktperson: Åke Thor Tel: 033-35 70 43 ake.thor@boras.se
Kontaktperson: Borås Stads växel Tel: 033-35 70 00
Publicerad: 25 augusti

Ekonomistyrning är en del av Stadskansliet i Borås Stad. Vår uppdragsgivare är Kommunstyrelsen. Vi är 9 personer som arbetar med styrning, uppföljning och finansiering av stadens ekonomi och verksamheter och vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med oss. Vi är inne i en pågående process där vi strukturerat arbetar med att utveckla vår modell för styrning och ledning av våra nämnder och bolag.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Du kommer som controller på ekonomistyrning främst arbeta med ekonomistyrning, analys, rapportering och fördjupning inom verksamhetsområdena förskola, skola och omsorg. Du kommer givetvis även vara delaktig tillsammans med oss övriga i styrningen av kommunens totala ekonomi och verksamhet. Arbetet innebär många kontakter med den politiska ledningen och medarbetare i vår organisation och du kommer att ha stora möjligheter att själv påverka arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen i ekonomi eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta med verksamhets- och ekonomistyrning bl a inom de aktuella verksamhetsområdena och ser det som naturligt och självklart att använda IT-verktyg och kalkylmodeller. Du har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Ett eget driv, initiativkraft, analytisk- och strukturell förmåga samt uppskatta att samverka med andra människor är viktiga egenskaper. Presentationer och föredragningar inför större och mindre grupper ser du som både naturligt och inspirerande. Erfarenhet av arbete i en politisk styrd verksamhet är meriterande.

Välkommen med din ansökan senast 2014-09-18.

Dela

Kommunchef

Arbetsgivare: Tidaholms kommun
Sista ansökan: 2014-09-12
Placeringsort: Tidaholm
Kontaktperson: Rikard Arenius Tel: 070-618 11 60
Kontaktperson: Günther Hähnert Tel: 0502-60 60 20
Publicerad: 20 augusti

Tidaholm, med sina ca 13.000 invånare, är en småstad belägen vid ån Tidan där det är nära till en fantastisk natur. Tidaholms stad har en rik kulturhistoria och en lång tradition av ett engagerat föreningsliv. Orten har en positiv utveckling avseende exempelvis näringslivsklimat och arbetsmarknad.

I Tidaholms kommun har kommunchefen en central och stark position med stort handlingsutrymme, och som inkluderar att samordna och ansvara för organisationens strategiska och långsiktiga arbete. Organisationskulturen präglas hos oss av omtanke, trygghet och utveckling vilket bland annat innebär ett stort handlingsutrymme för alla chefer inom deras ansvarsområden, något som också gäller kommunchefen.  

Under de kommande åren planeras en översyn och effektiviseringar av de kommunala verksamheterna vilket kommer att erbjuda möjligheter men också ställa stora krav på ledarskapet hos organisationens chefer.

Vi söker nu en ersättare till vår nuvarande kommunchef då han går i pension vid årsskiftet.

Vi tror att du är en strukturerad person med god insikt i kommunal organisation såsom kring tillämplig lagstiftning, men givetvis även kring våra kärnverksamheter. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och utvecklingsvilja samt positivitet och humor. Du är spindeln i nätet kring all vår utveckling och känner dig övergripande ansvarig för det som sker i organisationen. Du är duktig på målstyrning.

Sök tjänsten senast den 12:e september genom att skicka ett mejl till rikard.arenius@ledarsupport.se, märk mejlet med "Tidaholm". Ställ gärna frågor om tjänsten till vår rekryteringskonsult Rikard Arenius på tel 070-618 11 60 eller kommunchef Günther Hähnert på tel 0502-60 60 20, fackliga representanter nås vis kommunens växel 0502-60 60 00. Välkommen med din ansökan!

Dela

Markingenjör

till markavdelningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Arbetsgivare: Borås Stad
Sista ansökan: 2014-09-15
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Jerry Sandin Tel: 033-35 85 42
Publicerad: 20 augusti

Markavdelningen med tio medarbetare ansvarar bland annat för förvärv, försäljning och upplåtelse av fastighet. Avdelningen är också ansvarig för kommunens exploateringsverksamhet och samordnar olika projekt inom samhällsbyggnadssektorn. 

Arbetsplats: Markavdelningen.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som markingenjör ingår att skriva avtal som avser köp och försäljning av fastigheter. Du kommer också att arbeta med upplåtelser av olika slag.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning (lantmätare) eller likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då du kommer att ha mycket kontakter med kommmuninvånare, myndigheter och förvaltningar är det angeläget att du trivs i en sådan roll.

Kontakt
Upplysningar lämnas av kartchef Jerry Sandin tfn 033-35 85 42 eller 0704-55 85 42. Via personaladministratör Marianne Johansson, tfn 033-35 85 24 når du de fackliga representanterna.

Välkommen med din ansökan senast 2014-09-15.

Dela

Controller

till Ekonomistyrning, Stadskansliet
Arbetsgivare: Borås stad
Sista ansökan: 2014-09-07
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Roger Cardell Tel: 033-35 70 40
Kontaktperson: Åke Thor Tel: 033-35 70 43
Publicerad: 20 augusti

Ekonomistyrning är en del av Stadskansliet i Borås Stad. Vår uppdragsgivare är Kommunstyrelsen. Vi är 9 personer som arbetar med styrning, uppföljning och finansiering av stadens ekonomi och verksamheter och vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med oss. Vi är inne i en pågående process där vi strukturerat arbetar med att utveckla vår modell för styrning och ledning av våra nämnder och bolag.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Arbetsuppgifter 
Du kommer som controller på ekonomistyrning främst arbeta med ekonomistyrning, analys, rapportering och fördjupning inom verksamhetsområdena förskola, skola och omsorg. Du kommer givetvis även vara delaktig tillsammans med oss övriga i styrningen av kommunens totala ekonomi och verksamhet. Arbetet innebär många kontakter med den politiska ledningen och medarbetare i vår organisation och du kommer att ha stora möjligheter att själv påverka arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen i ekonomi eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta med verksamhets- och ekonomistyrning bl a inom de aktuella verksamhetsområdena och ser det som naturligt och självklart att använda IT-verktyg och kalkylmodeller. Du har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Ett eget driv, initiativkraft, analytisk- och strukturell förmåga samt uppskatta att samverka med andra människor är viktiga egenskaper. Presentationer och föredragningar inför större och mindre grupper ser du som både naturligt och inspirerande. Erfarenhet av arbete i en politisk styrd verksamhet är meriterande.

Kontakt
Upplysningar lämnas av budgetchef Roger Cardell, tfn 033-35 70 40 eller 0768-88 70 40, controller Åke Thor tfn 033-35 70 43.

Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2014-09-07.

Dela

Utvecklingschef, utvecklingsledare lokaler, utvecklingsledare folkhälsa, projektutvecklare

Vill du arbeta med utveckling i en växande kommun?
Arbetsgivare: Ale kommun
Sista ansökan: 2014-08-31
Placeringsort: Alafors
Kontaktperson: Björn Järbur Tel: 0303-33 02 64
Publicerad: 14 augusti

Vill du jobba med utveckling i en växande kommun?

Då ska du söka någon av ovanstående tjänster. Att arbeta i en tillväxtkommun som Ale är en chans att få vara med och påverka på riktigt. Oavsett om målet är social hållbarhet, långsiktig lokalförsörjning eller att på bästa sätt leda kreativa medarbetare.

Låter det spännande?

Läs mer om tjänsterna på www.ale.se/ledigajobb

Vi söker:

* Utvecklingschef

* Utvecklingsledare lokaler

* Utvecklingsledare folkhälsa

* Projektutvecklare

Dela

Samhällsplanerare

Arbetsgivare: Tranemo kommun
Sista ansökan: 2014-08-27
Placeringsort: Tranemo
Kontaktperson: Arne Willhammar Tel: 070-5831565
Kontaktperson: Pernilla Kronbäck Tel: 076-64300750
Publicerad: 14 augusti

Arbetsplatsen
Tranemo är en liten kommun som tillhör Sjuhäradsbygden i sydöstra delen av Västra Götaland som idag har cirka 11 500 invånare. Kommunen präglas av natursköna skogar, sjöar och gammal odlings- och ängsmark. Med en väl utbyggd service försöker vi skapa trygghet och trivsel för invånarna. 

Vill du bli en av oss? Du kan läsa mer om kommunen på www.tranemo.se 

All verksamhet i kommunen drivs inom ramen för en förvaltning. Förvaltningen är indelad i fem sektioner där du som samhällsplanerare kommer att tillhöra strategisektionen. Strategisektionen har ansvar för frågor angående kollektivtrafik, strategiska infrastruktur- och markfrågor liksom all fysisk planering såväl detalj- som översiktsplaner. Därutöver ansvarar sektionen för flera andra strategiska frågor såsom näringslivsfrågor, turism- och landsbygdsutveckling, folkhälsa, internationella frågor, strategiska miljöfrågor, arbetsmarknadsfrågor, kommunikation och marknadsföring. 

Nyckelord i vårt arbete är samverkan, delaktighet och bemötande. Arbetet sker därför i nära dialog med övriga på sektionen och med medarbetare inom de övriga sektionerna. Vi ska även ha en god dialog med kommunens invånare och de ska känna sig väl bemötta. 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en mindre kommun och där helhet och samverkan har stor betydelse. 

Som samhällsplanerare kommer du att ingå i flera arbetsgrupper och nätverk och du kommer bland annat att arbeta med: 

• kollektivtrafikfrågor d v s genom att vara kommunens kontaktperson med Regionen och Västtrafik ansvara för utvecklingen av kollektivtrafiken i kommunen
• strategiska trafik- och infrastrukturfrågor
• markförsörjningsfrågor
• fysisk planering tillsammans med planarkitekten
• medverkan i olika frågor såväl inom sektionen som inom förvaltningen i övrigt. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lust, entusiasm och förmåga att medverka till att utveckla kommunen. Du bör ha erfarenhet från verksamhetsområdet och ha relevant högskoleutbildning. Har du arbetat i eller har kunskap om hur det är att jobba i en politiskt styrd organisation är det en fördel. Du kan självständigt driva projekt. Ett öppet och serviceinriktat sätt är viktigt, då du samverkar med kollegor, andra sektioner, myndigheter och allmänhet. Körkort krävs för tjänsten

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Andra uppgifter
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2014-08-27

Arbetsgivarens referensnummer: 109/14

Upplysningar
Arne Willhammar
Sektionschef Strategi
070-5831565
0325-576041

Pernilla Kronbäck
Sektionschef Service- och näringsliv
076-64300750
0325-576040

Fackliga företrädare nås via kommunens växeln 0325-57 60 00

Dela

Samhällsplanerare

med känsla för helhet och samverkan
Arbetsgivare: Tranemo Kommun
Sista ansökan: 2014-08-27
Placeringsort: Tranemo
Kontaktperson: Arne Willhammar Tel: 0325-576041 arne.willhammar@tranemo.se
Kontaktperson: Pernilla Kronbäck Tel: 0325-576040 pernilla.kronback@tranemo.se
Publicerad: 5 augusti

Arbetsplatsen
Tranemo är en liten kommun som tillhör Sjuhäradsbygden i sydöstra delen av Västra Götaland som idag har cirka 11 500 invånare. Kommunen präglas av natursköna skogar, sjöar och gammal odlings- och ängsmark. Med en väl utbyggd service försöker vi skapa trygghet och trivsel för invånarna.

Vill du bli en av oss? Du kan läsa mer om kommunen på www.tranemo.se

All verksamhet i kommunen drivs inom ramen för en förvaltning. Förvaltningen är indelad i fem sektioner där du som samhällsplanerare kommer att tillhöra strategisektionen. Strategisektionen har ansvar för frågor angående kollektivtrafik, strategiska infrastruktur- och markfrågor liksom all fysisk planering såväl detalj- som översiktsplaner. Därutöver ansvarar sektionen för flera andra strategiska frågor såsom näringslivsfrågor, turism- och landsbygdsutveckling, folkhälsa, internationella frågor, strategiska miljöfrågor, arbetsmarknadsfrågor, kommunikation och marknadsföring.

Nyckelord i vårt arbete är samverkan, delaktighet och bemötande. Arbetet sker därför i nära dialog med övriga på sektionen och med medarbetare inom de övriga sektionerna. Vi ska även ha en god dialog med kommunens invånare och de ska känna sig väl bemötta.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en mindre kommun och där helhet och samverkan har stor betydelse.
Som samhällsplanerare kommer du att ingå i flera arbetsgrupper och nätverk och du kommer bland annat att arbeta med:

• kollektivtrafikfrågor d v s genom att vara kommunens kontaktperson med Regionen och Västtrafik ansvara för utvecklingen av kollektivtrafiken i kommunen
• strategiska trafik- och infrastrukturfrågor
• markförsörjningsfrågor
• fysisk planering tillsammans med planarkitekten • medverkan i olika frågor såväl inom sektionen som inom förvaltningen i övrigt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lust, entusiasm och förmåga att medverka till att utveckla kommunen. Du bör ha erfarenhet från verksamhetsområdet och ha relevant högskoleutbildning. Har du arbetat i eller har kunskap om hur det är att jobba i en politiskt styrd organisation är det en fördel. Du kan självständigt driva projekt. Ett öppet och serviceinriktat sätt är viktigt, då du samverkar med kollegor, andra sektioner, myndigheter och allmänhet. Körkort krävs för tjänsten

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid  
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Andra uppgifter
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivarens referensnummer: 109/14

Dela