Förvaltningschef

till Stadsdelsförvaltningen Öster
Arbetsgivare: Borås stad
Sista ansökan: 2014-10-05
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Svante Stomberg Tel: 033-35 70 60
Publicerad: Igår 17:16

(Ref nr 031:2014:11)

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete som gör skillnad för Borås Stads invånare, och en lärande organisation där alla har möjlighet att utvecklas både som individer och i sin yrkesroll. Målet är att våra medarbetare ska trivas och känna stolthet.

Borås Stad har en stor del av sin verksamhet fördelad på tre stadsdelar. Stadsdelsförvaltningen Öster är en av de tre stadsdelsförvaltningarna i Borås Stad som förutom sin egen verksamhet ansvarar för kommungemensam äldreomsorg. Förvaltningen har ca 2000 medarbetare som alla har en sak gemensamt: Vi arbetar tillsammans för boråsarnas bästa; vare sig det gäller äldreomsorg, skola, förskola, IFO barn och familj, kultur, fritid eller kost och lokalvård.

Arbetsplats: Stadsdelsförvaltningen Öster.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som förvaltningschef har du huvudansvaret för att leda och utveckla förvaltningens verksamhetsområden. Det är din uppgift att se till att Kommunfullmäktiges och Stadsdelsnämndens beslut och uppdrag verkställs. Du är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunchefens förvaltningschefsgrupp.

Kvalifikationer: Du har en akademisk examen samt erfarenhet av att arbeta som chef och ledare i en stor organisation under ett flertal år. Du har god förståelse för politikens förutsättningar och det är värdefullt om du tidigare arbetat i en politisk styrd organisation. Du har åstadkommit goda resultat gällande såväl verksamhet som ekonomi i dina tidigare arbeten.

Vi ställer höga krav på ditt chef- och ledarskap. Som förvaltningschef kombinerar du initiativförmåga med långsiktighet, utveckling med stabilitet samt lyhördhet med handlingskraft. Som person är du en utvecklingsorienterad ledare med vilja och förmåga att skapa engagemang och delaktighet för att nå gemensamma mål. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du är trygg och stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Ditt arbetssätt kännetecknas av lyhördhet, prestigelöshet och öppenhet samt en genomtänkt delegering där medarbetarnas kompetens och engagemang tas tillvara.

Upplysningar lämnas av kommunchef Svante Stomberg, tfn 033-35 70 60. Fackliga företrädare når du via samordnare Agneta Simring Larsson, tfn 033-35 77 79.

Välkommen med din ansökan senast 2014-10-05.

Dela

Socialchef

Arbetsgivare: Götene kommun
Sista ansökan: 2014-09-29
Placeringsort: Götene
Kontaktperson: Ivan Madunic Tel: 0705-320816 ivan@intendab.com
Kontaktperson: Cecilia Björkegren Tel: 070-538 25 85 cecilia@intendab.com
Publicerad: 11 september

Götene är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Här möts kulturhistoria, naturupplevelser utöver det vanliga och ett rikt närings- och föreningsliv. Med sitt vackra Kinnekulle och fem mil Vänerkust är Götene kommun en del av ett biosfärområde där hållbar utveckling står i centrum. Närheten till flera större städer och bra förbindelser med både Göteborg och Stockholm gör Götene till en bra utgångspunkt för både boende och arbete. Götene kommun strävar efter att ha en verksamhet i toppklass för våra 13 000 medborgare.

Beskrivning
Under hösten kommer Götene kommun förändra den politiska organisationen till en traditionell nämndsorganisation. En av de nya ämnderna är socialnämnden. Tjänstemannaorganisationen kommer att anpassas och det kommer att skapas en ny sektor, sektor Omsorg. Sektorn kommer att ansvara för socialtjänst, handikappomsorg, äldreomsorg samt den kommunala delen av sjukvården. Som socialchef kommer du att ges möjlighet att påverka processen med uppbyggnad av den nya sektorn.  Vi har en välfungerande verksamhet där det krävs känsla att bygga vidare på det som fungerar bra och samtidigt bedriva omvärldspaning och förändringsarbete för att utveckla och bibehålla kvalitet.

I Götene kommun söker vi individ- och familjeanpassade lösningar där vi så långt det är möjligt ser ”hemmaplan” som den naturliga arenan. Vi har en nystartad integrationsgrupp som arbetar med flyktingfrågor och vi kommer under hösten starta upp ett boende för nsamkommande flyktingungdomar.  Inom personlig assistans är vi under ett uppbyggnadsskede av assistansteam för att kunna erbjuda den enskilde individen kontinuitet, men också för att höja yrkets attraktionskraft. 

Götene kommun har Sveriges bästa äldreomsorg där vi lägger fokus på värdegrundsfrågor och har kommit långt i arbetet med flexibel arbetstid och bemanningsplanering.  Inom kommunen arbetar vi processinriktat utifrån vårt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har förmåga att leda och utveckla den nya sektorn in i framtiden. Som socialchef ansvarar du för och leder verksamheten och dess utveckling, ekonomi samt personal utifrån sektorns uppdrag. Du har till uppgift att skapa de främsta förutsättningarna för att verksamheten utförs med hög kvalitet inom budgetram, samt med engagemang, delaktighet och arbetsglädje. I din roll bidrar du till en samhörighet mellan verksamheterna och att alla är lika betydelsefulla. Du ser samverkan med andra organisationer, politiker och personal som utmanande och viktigt för utvecklingen av verksamheten.

Din närmsta chef blir kommunchef och inom sektorn finns områdeschefer för handikapp- samt äldreomsorg. Socialchefen ingår i kommunens ledningsgrupp och bidrar tillsammans med övriga chefer till helhetssyn och gemensam utveckling av kommunen.

Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning för tjänsten, erfarenhet från ett eller flera av förvaltningens verksamhetsområden. Du har flerårig erfarenhet som chef/ledare och av arbete inom en politisk styrd organisation. Det är meriterande om du erfarenhet av verksamhetsutveckling. Ditt ledarskap ska vara präglat av långsiktighet, öppenhet, utveckling, du är engagerande och skapar delaktighet. Du är handlingskraftig och har mod att fatta svåra beslut samt är en tydlig kommunikatör. Du ska ha en helhetsyn över verksamheten och drivs av ett engagemang för de sociala frågorna i samhället. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten är tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Rekryteringen sköts av Intend. Ansökan via www.intendab.com

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Götene
Län: Västra Götalands län
Land: Sverige
Publicerat: 2014-09-05
Sista ansökningsdag: 2014-09-29

Dela

VVS-inspektör, byggnadsinspektör och bygglovarkitekt

Arbetsgivare: till bygglovsavdelningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Sista ansökan: 2014-09-26
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Anders Engberg Tel: 033-35 85 26
Publicerad: 10 september

Ditt nya jobb?

VVS inspektör
till bygglovsavdelningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Byggnadsinspektör
till bygglovsavdelningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Bygglovarkitekt
till bygglovsavdelningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Vad skulle vara mer inspirerande och meningsfullt än att vara en del i utvecklingen av en hel stad? Läs mer om ditt nya jobb på boras.se/ledigajobb

Dela

Controller

till Stadskansliet, ekonomistyrning
Arbetsgivare: Borås Stad
Sista ansökan: 2014-09-18
Placeringsort: Borås
Kontaktperson: Roger Cardell Tel: 033-35 70 40 eller 0768-88 70 40 roger.cardell@boras.se
Kontaktperson: Åke Thor Tel: 033-35 70 43 ake.thor@boras.se
Kontaktperson: Borås Stads växel Tel: 033-35 70 00
Publicerad: 25 augusti

Ekonomistyrning är en del av Stadskansliet i Borås Stad. Vår uppdragsgivare är Kommunstyrelsen. Vi är 9 personer som arbetar med styrning, uppföljning och finansiering av stadens ekonomi och verksamheter och vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med oss. Vi är inne i en pågående process där vi strukturerat arbetar med att utveckla vår modell för styrning och ledning av våra nämnder och bolag.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Du kommer som controller på ekonomistyrning främst arbeta med ekonomistyrning, analys, rapportering och fördjupning inom verksamhetsområdena förskola, skola och omsorg. Du kommer givetvis även vara delaktig tillsammans med oss övriga i styrningen av kommunens totala ekonomi och verksamhet. Arbetet innebär många kontakter med den politiska ledningen och medarbetare i vår organisation och du kommer att ha stora möjligheter att själv påverka arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen i ekonomi eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta med verksamhets- och ekonomistyrning bl a inom de aktuella verksamhetsområdena och ser det som naturligt och självklart att använda IT-verktyg och kalkylmodeller. Du har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Ett eget driv, initiativkraft, analytisk- och strukturell förmåga samt uppskatta att samverka med andra människor är viktiga egenskaper. Presentationer och föredragningar inför större och mindre grupper ser du som både naturligt och inspirerande. Erfarenhet av arbete i en politisk styrd verksamhet är meriterande.

Välkommen med din ansökan senast 2014-09-18.

Dela