Landstingsjurist

Arbetsgivare: Landstinget Gävelborg
Sista ansökan: 2014-04-27
Placeringsort: Gävle
Kontaktperson: Viktoria Hagnehag Tel: 026-66 30 27
Publicerad: 9 april

Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.

Landstinget Gävleborg strävar hela tiden efter att bli bättre och vi är numera ett av Sveriges mest tillgängliga landsting med korta väntetider. Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner som omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården om drivs som ett landstingsägt bolag. 

Vi bygger för framtiden och satsar mer än en miljard kronor i nya och bättre lokaler de kommande åren. 

Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss! 

Arbetsuppgifter
Landstinget Gävleborg rekryterar nu två landstingsjurister till kanslifunktionen.

Kanslifunktionens huvuduppgift är att verka för att de förtroendevalda har goda förutsättningar att utföra sina uppdrag. Vårt ansvarsområde är bl. a 

- Stöd till och samordning av beslutsprocesser
- Kvalificerad ärendehandläggning
- Sammanträdesadministration
- Utbildningsinsatser
- Utvecklingsfrågor
- Juridiska frågor inom landstingets ansvarområde

Som landstingsjurist kommer du att självständigt utreda och handlägga ärenden, medverka i utbildningar samt biträda landstingets politiska organ och förvaltningar i juridiska frågor. Du kommer framförallt att arbeta med kommunalrätt, hälso- och sjukvårdslagstiftning, upphandling, offentlighet och sekretess samt avtalsrätt och övrig civilrätt. Exempel är, tolkningar av avtal med leverantörer, stöd till Inköpsavdelningen i upphandlingsfrågor (LOU-lagstiftning), handläggning av avtal, bollplank vid tvister med leverantörer, stöd till verksamheterna i avtalsfrågor, hantering av rättstvister vid exempelvis överprövningar av upphandlingar till förvaltningsrätt. 

I ditt uppdrag ingår att tillsammans med verksamheterna finna effektiva lösningar på de frågor och ärenden som hanteras. Du ansvarar för ett proaktivt arbete och säkerställer att det finns relevanta rutiner för att kvalitetssäkra de juridiska processer som funktionen ansvarar för.

Tjänsten är placerad i Gävle, dagsresor inom länet kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med juristexamen, gärna erfarenhet av ovanstående rättsområden och arbete i politiskt styrda organisationer. Erfarenhet från det kommunalrättsliga området är meriterande. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i skrift och tal.

Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och är duktigt på att samarbeta, kommunicera och underlätta samspel. Du är offensiv och lösningsfokuserad samt tycker det är spännande med förbättringsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelsen  

Ansökan
Arbetgivarens referensnummer: A387176
Senaste ansökningsdatum:2014-04-27

Övrigt
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering. 

Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. 

Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter. 

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden 

Kontaktpersoner
Viktoria Hagnehag, Experis
026-66 30 27

Fackliga företrädare
Liselotte Ehn, Vision
026-15 01 71, 070-287 57 37

Irma Numelin, Kommunal
0650-925 50, 070-394 52 02

Lisa Bäck, SACO
070-375 25 69

Anna Bergström, Vårdförbundet
070-438 76 43

Inger Bodin , Ledarna
070-686 81 00

Dela

Fastighetschef

Arbetsgivare: Bollnäs kommun
Sista ansökan: 2014-04-18
Placeringsort: Bollnäs
Kontaktperson: Anders Aune Tel: 073-274 64 53 anders.aune@bollnas.se
Publicerad: 18 februari

Bollnäs kommun med drygt 26 000 invånare ligger i södra Hälsingland. Här är nära till både storstad och fjäll och landskapet erbjuder många natur- och kulturupplevelser. Bollnäs var årets jazz-kommun 2013 och har flera år i rad erhållit priser som Årets Kulturkommun och Årets musik- och kulturskolekommun. Det tillsammans med bra service, goda kommunikationer och ett varierande näringsliv gör Bollnäs till möjligheternas kommun; en kommun där det är bra att leva, bo och arbeta i.

Fastighetsverksamheten
Inom fastighetsområdet äger och förvaltar Bollnäs kommun cirka 230 000 kvadratmeter lokaler fördelat på kommunens skolor, förskolor, idrottsanläggningar och affärs- och industrilokaler. Ungefär hälften av fastighetsbeståndet är uthyrt till externa hyresgäster. Vi arbetar med genomförande av ny-, till- och ombyggnad samt förvaltning, underhåll och uthyrning av kommunens fastigheter. Dessutom ansvarar vi för kommunens långsiktiga lokalresursplanering, köp och försäljning av fastigheter, utarrendering av mark samt förvaltning av kommunens skogsinnehav.

Ditt uppdrag
Att leda och utveckla arbetet med kommunens fastigheter och dess fastighetsgrupp.

Dina arbetsuppgifter
Som fastighetschef har du ansvar för den övergripande ledningen och samordningen av det operativa arbetet samtidigt som du arbetar med fastighetsgruppens utveckling. Arbetet kräver att du har förmåga att samordna och strukturera samt prioritera och styra verksamhet mot uppsatta mål. Till din hjälp att framgångsrikt driva din organisation har du på fastighetsgruppen 8 personer som du leder och entusiasmerar. Du kommer att ha budget- och personalansvar och ditt arbete präglas av kvalitetstänkande och god serviceanda. Du har övergripande ansvarar för drift och underhåll samt investeringsprojekt som ska genomföras inom verksamheten. Du är direkt underställd förvaltningschefen och du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp samt vara föredragande i den politiska nämnden.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom fastighetsområdet eller har förvärvat motsvarande kompetens genom erfarenhet. Du är kunnig inom entreprenadjuridik och LOU. 

Vi söker dig som har goda, coachande ledaregenskaper och ett affärsorienterat arbetssätt. Du drivs av en vilja att tillföra entusiasm, energi och delaktighet samtidigt som du arbetar målinriktat och åstadkommer resultat. Du visar en god kommunikativ- och samarbetsförmåga och du är flexibel och serviceinriktad. Du bör ha erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna som fastighetsförvaltare och eller projektledning inom fastighetsområdet. Tidigare erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.

Dela