Enhetschef

till Utredningsenheten för barn och unga
Arbetsgivare: Karlstads kommun
Sista ansökan: 2014-09-13
Placeringsort: Karlstad
Kontaktperson: Ulla Eklund Tel: 054-5404977
Publicerad: 27 augusti

Arbetsplatsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?

Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare. 

Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen erbjuder ett brett utbud av stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg, ekonomi och arbetsmarknad. Vi arbetar också med att stödja personer med psykisk funktionsnedsättning. Förvaltningen är även ansvarig för frågor som rör tobak och alkohol - såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. 

Arbetsbeskrivning
Familjeavdelningens uppdrag är att bedöma behov av trygghet och säkerhet hos utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Avdelningen består av 6 enheter i en funktionsindelad organisation. Vi utreder och ger insatser jml SoL och LVU, ger råd och stöd inom det familjerättsliga området, tar emot ensamkommande barn och unga samt har en egen öppenvårdsenhet. 

Vi söker till Familjeavdelningens utredningsenhet en enhetschef, då vi kommer att dela befintlig enhet till två mindre enheter med varsin chef. Varje enhet beräknas få runt 20 medarbetare. Enheternas uppdrag är att utreda och tillsätta insatser jml SoL och LVU för barn 0 - 18 år som far illa. Verksamheten inrymmer också myndighetsutövningen för ensamkommande barn samt ett Barnahus som sker i samverkan med länets övriga kommuner samt åklagare, polis, BUP och barn och ungdomsmedicin. 

Som enhetschef har du ansvar för budget, personal och verksamhetsutveckling. Du kommer att få ca 20 engagerade medarbetare som är socialsekreterare och ärendehandledare. Till din hjälp finns också avdelningesn administratörer samt stabsfunktioner. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och förvaltningens chefsgrupp. 

Du kommer att som ny chef få introduktion med mentor och kommer att få genomgå kommunens kompetensprogram "Ny som chef" som löper under ett år. 

Familjeavdelningen är en avdelning med många duktiga medarbetare och en spännande verksamhet i ständig förändring utifrån nya förutsättningar och krav. Du kommer att ha nära samarbete med övriga enheter inom avdelningen liksom externa samarbetspartner. 

Kvalifikationer
Socionomexamen.

Vi vill att du har flerårig erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning runt barn och unga. Du behöver också ha god beslutsförmåga samt vara duktig på att kommunicera med dina medarbetare och samarbetspartner. Du ska ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt och förmåga att hantera och härbärgera svåra situationer. Vi ser gärna att du har chef och ledarerfarenhet.

B-körkort är ett krav. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
Ansök senast: 13 september 2014
Referensnummer: A415412
Antal arbetstillfällen: 1

Kontaktperson
Ulla Eklund
Avdelningschef
054-5404977

Facklig företrädare
Esteri Nilsson 
Vision
054-5404758

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Dela

Avdelningschef

Socialförvaltningen, försörjningsstöd och integrationsavdelningen
Arbetsgivare: Skövde kommun
Sista ansökan: 2014-09-15
Placeringsort: Skövde
Kontaktperson: Saeed Ardane Tel: 0500-49 80 00
Kontaktperson: Lena Ludvigsson Tel: 0500-49 80 00
Kontaktperson: Lena Friberg Tel: 0500-49 85 23
Publicerad: 27 augusti

Socialförvaltningen strävar ständigt efter att förbättra för invånarna i Skövde genom att ge den service och det stöd som är förvaltningens uppgift. Kundfokus är anledningen till att socialförvaltningen kommer att förändra sin organisation den 1 januari 2015 och förvaltningen befinner sig just nu i ett intensivt utvecklingsskede. 

Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom verksamheten och kvalitetsfrågor står i fokus. Förvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar kommer vara organiserade i en socialpsykiatrisk avdelning, en barn- och ungdomsavdelning, en stöd och utredningsavdelning samt en försörjningsstöd- och integrationsavdelning. I förvaltningen finns också ett ledningskontor som har hand om frågor kring kvalitet, utveckling, ekonomi, IT och nämndsadministration. Skövde kommuns socialförvaltning har i samverkan med grannkommuner social jour och barnahus, där Skövde är värdkommun.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill leda försörjningsstöd-och integrationsavdelningen. Som avdelningschef leder du engagerade, välutbildade och kompetenta medarbetare i verksamheter som har stor betydelse i människors vardag. Du har ett övergripande ansvar för försörjningsstöd och integrationsverksamheterna och ska tillsammans med enhetscheferna för avdelningens två enheter leda, utveckla och följa upp verksamheten. Tillsammans med övriga avdelningschefer ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och ska vara ett stöd till förvaltningschef i det strategiska arbetet med att driva utveckling och förändringsarbete.

Kvalifikationer
Du har adekvat högskoleutbildning för tjänsten, samt erfarenhet från arbete inom socialtjänstens område. Tidigare erfarenhet av att ha haft arbetsledande befattning är ett krav. Du är drivande och ser ständig utveckling som en självklarhet för att kunna möta samhällets och kundernas behov. Ditt arbetssätt är strategiskt och analytiskt. Du behöver också vara en god kommunikatör som förmår engagera dina medarbetare. Vi förutsätter att du har förmågan att samverka på flera plan. Som avdelningschef måste du kunna hantera förändring och effektivisering av det dagliga arbetet på ett bra sätt.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform:  Individuell lönesättning
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Övrig information
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald vad gäller intressen, personlighet, etnisk och kulturell bakgrund. 

Välkommen med din ansökan! 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner
Saeed Ardane
Förvaltningschef
0500-49 80 00 vx

Lena Ludvigsson
Avdelningschef
0500-49 80 00

Lena Friberg
Enhetschef
0500-49 85 23

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-09-15 

Dela

Chef

som vill arbeta för socialt arbete - på riktigt!
Arbetsgivare: Botkyrka kommun
Sista ansökan: 2014-09-07
Placeringsort: Botkyrka
Kontaktperson: Marie Lundqvist Tel: 08-530 622 18
Kontaktperson: Susanne Eriksson Tel: 08-530 619 04
Publicerad: 27 augusti

Välkommen till en dynamisk kommun med många kultur- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv och Sveriges yngsta befolkning. Bland våra 87 000 invånare i Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge och Tumba-Grödinge talas fler än 100 språk. Här är det långt ifrån lagom.

Gräset är grönare i Botkyrka!

Socialtjänsten i Botkyrka har alltid satsat på utveckling och ett brett utbud av resurser. Det tänker vi fortsätta med. Socialt arbete har en central roll i samhället och vi vet att vi bidrar till förändring.

Du som har ett brett och starkt samhällsengagemang förstår vad vi menar med att gott ledarskap – precis som socialt arbete – grundläggs i hjärtat och hjärnan hos dig och dina kolleger.

Vi söker just dig som är chef och vill arbeta för socialt arbete – på riktigt!

Tillsammans med Botkyrkaborna formar du och dina medarbetare framtiden.

www.botkyrka.se/socialtarbete

Dela

Socialchef

Arbetsgivare: Orsa kommun
Sista ansökan: 2014-08-31
Placeringsort: Orsa
Kontaktperson: Ylva Ponsiluoma Tel: 0733-43 40 26
Kontaktperson: Torgny Balkefors Tel: 0733-43 47 69
Publicerad: 20 augusti

Orsa kommun erbjuder ett spännande och stimulerande arbete med att driva socialförvaltningen de närmaste åren. Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionshinder, försörjningsstöd och stöd till barn, ungdomar, familjer och vuxna. För de som bor i särskilt boende tillkommer hälso- och sjukvårdsansvar upp till sjuksköterskenivå, samt rehabilitering. Kommunens arbetsmarknadsenhet finns också inom socialförvaltningen.

Uppdragsgivare: Orsa kommun
Ort: Orsa
Omfattning: Heltid
Sista dag för intresseanmälan: 31 augusti 2014

För information: Ansvariga rekryteringskonsulter: Ylva Ponsiluoma, tfn 0733-43 40 26 och Torgny Balkefors, tfn 0733-43 47 69 – Proffice Recruitment.

Fackliga företrädare: Kommunal: Elenor Smids. VISION: Magnus Bjurman. SSR: Elina Kisnis. Dessa nås genom kommunens växel 0250-55 21 00.

Kvalifikationer
Du har en lämplig akademisk utbildning och tidigare erfarenhet från arbete som ledare inom offentlig förvaltning. Gärna inom socialtjänsten.
Ditt ledarskap ska präglas av stabilitet, närvaro och mod med god förmåga till att skapa engagemang för uppgiften hos medarbetare och dina direktunderställda chefer.
Som person har du lätt för att skapa förtroende hos andra är initiativrik och har lätt för att samarbeta med andra.

Organisations-/företagsbeskrivning
Orsa kommun är ett litet centrum i Dalarna för upplevelser inom kultur, friluftsliv, vildmark och boende. Vi arbetar målmedvetet för att utveckla oss inom dessa områden utan att ge avkall på utvecklingen inom de kommunala verksamheterna.

"Orsa är en liten kommun. Vi har korta avstånd mellan människor och vill få saker gjorda utan att krångla till det. Orsa - helt enkelt!"

www.orsa.se

Dela