Biträdande enhetschef

till Rinkeby-Kistamottagningen
Arbetsgivare: Stockholms stad
Sista ansökan: 2014-08-20
Placeringsort: Stockholm
Kontaktperson: Gun Rydgren Tel: 076-12 01 616
Kontaktperson: Marianne Mattsson Tel: 076-12 01 639
Kontaktperson: Marie Ahlman Tel: 08-508 117 20
Publicerad: 3 juli

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. 

Rinkeby-Kistamottagningen är en del av socialtjänstens missbruksvård och är samlokaliserad med landstingets beroendevård. Enheten, som består av 22 personer, är en stabil och väl fungerande arbetsgrupp. Den består av en enhetschef, två biträdande enhetschefer, socialsekreterare, behandlingsassistenter samt administrativ personal. Inom landstingsdelen finns sjuksköterskor, läkare, mentalskötare samt läkarsekreterare. 

Inom mottagningen bedrivs både missbruksutredningar och olika öppenvårdsbehandlingar, såsom ex 12-stegsprogrammet. Vi arbetar med resultatbaserad styrning, och har en väl utarbetad strategi när det gäller klientens mål. Vi arbetar också utåtriktat och utför kontinuerlig utbildning inom området. Här tas beslut om institutionsplaceringar och uppföljningar av dessa görs också inom mottagningen. 

Nu behöver vi dig som vill vara med och utveckla vårt arbete inom missbruksvården i Rinkeby-Kista! 

Arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef kommer du leda och fördela arbetet på enheten med inriktning på utförardelen/öppenvård. I en del av arbetet bistår du även utredare med myndighetsutövning och medverkar vid behov i handläggningen av ärenden enligt SoL och LVM. 

De två biträdande enhetscheferna har ett tätt samarbete och tillsammans ansvarar ni för att kvalitetssäkra gruppens ärenden och att ge råd och stöd när svåra lägen uppstår. 

Du kommer fatta beslut enligt delegation. 

Du kommer samverka med andra verksamhetsområden inom och med interna och externa uppdragstagare. 

I samarbete med enhetschefen kommer du få möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling och verka för en kunskapsbaserad socialtjänst. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomutbildning och vidareutbildning inom området missbruk
• Gedigen och dokumenterad erfarenhet inom missbruk
• Erfarenhet av arbetsledning inom socialtjänsten
• Erfarenhet av att handleda personal inom öppenvård
• Goda kunskaper inom dokumentationssystem
Utbildning i ASI och MI 

Meriterande är utbildning i KBT. 

Som person är du empatisk och har en hög kommunikativ förmåga. Ditt ledarskap präglas av öppenhet och tillgänglighet, och du inbjuder gärna till diskussion. 

Du har en god samarbetsförmåga och ser det som självklart att i din roll bygga goda och förtroendefulla relationer.
Din initiativförmåga är hög och du drivs av att få arbeta med metod- och utvecklingsfrågor. 

Övrigt
Vi har subventionerad friskvård och flextid. 

Stockholms stad annonserar bara via upphandlade medierådgivare. Vi har även upphandlade rekryteringsföretag om vi väljer att ta hjälp vid rekrytering. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Yrkeskategori: Enhetschef inom socialtjänst
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Omfattning: Heltid. 100
Löneform: Månadslön
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 

Ansökan
Ansökan görs digitalt via Jobb i stan
Förvaltning: Rinkeby-Kista SDF - Rinkeby-Kistamottagningen
Arbetsgivarens referensnummer: A27601 

Sista ansökningsdatum: 2014-08-20 

Kontakta oss
Gun Rydgren
Enhetschef
076-12 01 616
08-508 01 616

Marianne Mattsson
Biträdande enhetschef
076-12 01 639
08-508 01 639

Marie Ahlman
HR-konsult
08-508 117 20

Fackliga representanter
David Hellberg
SACO
08-508 01 504

Karin Wrannvik
Ledarna
076-12 90 750

Zubeyde Arslanerkekoglu
Vision
076-1201725

Dela

Chef för medborgarkontoret

Grums kommun söker chef för medborgarkontoret
Arbetsgivare: Grums kommun
Sista ansökan: 2014-05-26
Placeringsort: Grums
Kontaktperson: Annika Lomarker, kommunchef Tel: 0555-42145
Kontaktperson: Benny Eileryd, Vision Tel: 0555-42124
Publicerad: 27 maj

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel och inte minst människor emellan.

Grums kommuns Medborgarkontor och dess kundtjänst utgör "en väg in" till kommunen för den som är invånare eller företagare. Medborgarkontoret ansvarar för kommunens uppgifter inom miljö- och hälsoskydd, stadsbyggnad, biståndsbedömning för SOL och LSS, konsumentrådgivning, stöd till näringslivet, avgiftshantering, ansökan om barnomsorg och turistinformation. På medborgarkontoret jobbar personal som har mycket direktkontakt med medborgare och företagare. Kontakten kan innebära råd, vägledning och beslut.

Arbetsuppgifter
Uppdragsbeskrivning:
Samordna all verksamhet som ingår i området.
Ett övergripande ansvar för hela verksamhetsområdet, innebärande ekonomiskt ansvar, arbetsledaransvar och personalansvar.
Driva utvecklingen av verksamheten och se till att bra rutiner och strukturer finns och att arbetet bedrivs effektivt.
Utveckla medborgarkontakt och dialogen med medborgarna i syfte att utveckla kundhanteringen.
Utveckla samarbetet med företagarna och vara ett stöd.

Kvalifikationer
Kunskapskrav:
Akademisk examen eller utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.
Kunskap och erfarenhet från att leda personal och att arbeta med verksamhetsutveckling.
Kunskap om juridik och erfarenhet av myndighetsutövning.
Kunskaper om ärendehantering och ekonomi.
Kunskaper om den kommunala förvaltningen och den politiska organisationen.
Kunskaper för att kunna samordna och utveckla en kommunal organisation utifrån ett kundfokus.

 

Dela